spikesreagularlife

Alla inlägg under februari 2012

Av Jesper Karlsson - 10 februari 2012 23:31

Idag har det fan varit nästan kul att gå i skolan!
Vad fan säger jag!? Jag tror nog att jag börjar bli sjuk, eller?
näe men dagen började med kursen "droger och missbruk", haha visst skratta ni o skämta om att jag tar droger o skit, men det är faktiskt inget att skämta om.
Men iallafall efter den lektionen så hade jag matte B och vi hade läxa tills idag (som jag inte hade gjort (a) ).
Så det var en riktig jävla mindfuck-lektion. Det som var "main-event" idag var att en kompis till mig hängde med hem idag o stämde mitt piano! YEAY! :D
Så nu kan jag äntligen göra mina GEMU och piano-läxor! :D
Jag kommer bli fett pro på musik ;) haha eller?.....Näe xD
Och planeringen för helgen blir då att vara köra in en massa ved att elda med, hämta gitarrer hos min farbror för han ska bort till thailand i 3 veckor så får ha ett par gitarrer och förstärkare i 3 veckor!
Säger bara SWEET! :D
O sen imorgon Lördag ska jag hem till en annan kompis o kolla på melodifestivalen, gillar inte det men aja, har man lovat så har man.......Fan.....
Well, what comes around, goes around....som en kompis sa en gång, vilket jag tyckte va en bra beskrivning på livet!
Men med det så säger jag C y'all! 

Av Jesper Karlsson - 8 februari 2012 17:23

Dagen idag har sett jävligt slapp ut.
För det första så börjar man dagen med nästintill 1 ½ timme Gitarrlektion och sen 2 timmars håltimme...yeay!
Efter håltimmen så blir det 2½ timmars lektion om Ljud/stereo-teknik" ;) 
Älskar verkligen dagar med bara musik!!!
Det blir väl att spela lite gitarr o data för resten av dagen (y) Cya later! 

Av Jesper Karlsson - 7 februari 2012 17:07

Idag har det varit en ganska trög dag...
Först med att gå upp vid kl halv 7 för att åka med bussen som går 20 över 7 trots man börjar 20 i 10! Och medans man äter frukost kommer morsan o säger att hon kan köra mig till skolan....Fan!
jag kunde ju ha sovit en timme till ju! :(
Går o lägger mig igen för att jag inte har nåt annat o göra....
När jag väl är i skolan så ska vi ha uppspel för dem andra musikgrupperna....yeay (y).....
vi spelar, jag är så nervös så att jag spelar fel (vet inte varför jag va så nervös..) men iallafall så taggar jag inför nästa vecka!
Då ska jag ha temat "Pop" yeay! (i am happy!)
efter uppspelet då hade vi gemu (gehörs-musiklära) som verkade vara i en evighet, men lärde mig en hel del ändå (y)
krångligt men lärorikt..
har inte så mycket annat att skriva om så....det var väl allt för mig, ha det gött!  

Av Jesper Karlsson - 6 februari 2012 17:28

Fan vad jobbigt att springa så mycket på en gympalektion så att man nästan spyr upp frukosten >.<
näe inte så, men detta kanske är nåt sorts tecken på att man ska ta o börja kondisträna?
hmm...orkar jag det tro? får se hur fan det går haha!
Aja, har en massa uppsatser, språk-projektarbeten, planering av träning, musikprojektarbeten med treorna som är pågående just nu så det blir att plugga en hel del nu alltså! D:
well well, work hard and get the reward for it afterwards! Hoppas att det är en bra belöning då!
Dagens asgarv va idag när jag, Leon och Albert var påväg ner mot stan från skolan, då vi såg en spade i satt i snön med en lapp hängandes, där det stod att den mannen som bodde på tomten va trött på att plocka upp skit efter en hundägare som lät hunden skita på hans trädgård! haha fyfan vad vi garvade åt det! haha!
Det där var verkligen dagens asgarv!
C ya later readers! 

Av Jesper Karlsson - 5 februari 2012 18:10

Jag känner nu att jag måste säga efter det senaste inlägget att tjejer är bra att ha ;)

dem får en att mår bra, dem får en att bara vilja ge dem en kyss som varar allt för länge.

Det är nästan som en utmaning att komma på hur man ska få dem att le det absolut vackraste leendet varje dag :$

Det måste alltid vara nya saker hela tiden annars får man inte samma reaktion.

Som en vän sa till mig om tjejer: You can't live with them, neither without them...And that my friends is a True Fucking Story!  

Av Jesper Karlsson - 5 februari 2012 17:21

Tjejer!
Yea you heard me! Tjejer är egentligen bara en jäkla waste of time! Dem vet inte vad dem vill ha, dem får en att vilja ha dem, o sen bara skiter dem i en, som om man bara vore nån sorts leksak som dem tröttnade på efter sådär en vecka eller nåt...
Jag vet inte om det är så eller inte, men ibland verkar det som att det är så-.-''
Eller så är tjejer som vissa killar, osäkra på vad dem ska säga för att få killen intresserad? Jag kan nog ge alla tjejer som läser denna bloggen ett tips (killar kan dra nytta av det med), Va dig själv! Om du nu skulle vilja ha en liten flört bara och ingenting seriöst, träffa personen med ett par kompisar och ge den personen vibbar om att du är intresserad av Honom/Henne.
Nu tänker ni säkert; "hur ska jag kunna göra det? jag vet inte hur fan jag ska visa att jag är intresserad av henne/honom?". Det ni ska göra är t.ex försök att få ögonkontakt med personen, men inte för mycket bara för då kanske ni verkar creepy :s (o det är inte så uppskattat) sätt er brevid personen, va social med personen o visa intresse på vad den personen nu har o säga, va inte rädd för att argumentera emot eller fråga om ämnet. Både kille som tjej älskar att prata om sig själv eller om något som dem tycker om. Låt dem göra det! :P 
Om ni känner er redo så ta till er modet att fråga om ni skulle kunna ses själva, där kan ni vara er allt mer själv :)
Detta borde funka för vem som helst, men för dem som det inte funkar för får helt enkelt hitta sitt eget sätt att charma den personen på sitt egna lilla sätt :)
That's all for me folks! :D
Keep on having a good day, later boys and girls! :D 

Av Jesper Karlsson - 5 februari 2012 14:21

Tjenare alla läsare! :D om det nu finns några? Nä men detta är mitt första inlägg i min nystartade blogg "Spikes regular Life". Här kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv och om den musiken jag skriver, så jag hoppas att du/ni kommer att tycka att det är intressant o läsa :) c ya later boys and girls :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards